Klíčové studijní výstupy
|
Doktorský studijní program (dále i DSP) v oboru pedagogikcá psychologie je tříletým studiem, v němž jsou předměty rozřazeny do jednotlivých modulů - povinné oborové předměty, cizí jazyk, filozofie, metodologické předměty, soft skills, interdisciplinární předměty, publikační aktivita, zahraniční zkušenosti, výuka aj. - a pro každý modul jsou stanovena kreditová minima, která student musí splnit. Nabídka předmětů v rámci doktorského studia, vč. stanovení předmětů profilujícího základu, profil absolventa a cíle studia jsou ve vzájemném souladu, a umožňují hlubší specializaci a rozvoj studenta ve vybraných oblastech. Důraz je kladen na získání přehledu a rozvoj aktuálního stavu poznání v rámci vlastní vědeckou-výzkumné a tvůrčí činnosti studentů. Tento systém umožňuje studentům získání znalostí a dovedností potřebných pro samostatnou vědeckou činnost či vysoce odborné působení v různých oblastech výzkumné psychologické praxe. Absolvent doktorského studijního programu již v jeho průběhu prokazuje schopnost samostatného vědeckého bádání a samostatné tvůrčí činnosti v oblasti výzkumu, stejně jako schopnost prezentovat své poznatky členům vědecké komunity i široké veřejnosti. Absolvent zná a je schopen používat pokročilé výzkumné postupy a je ověřována také jeho znalost a porozumění teoriím, konceptům a metodám v oblasti psychologie. Vzdělávací činnost v DSP je založena na poznatcích vědy i na působení v praxi. Realizována je úzká spolupráce s domácími i zahraničními vysokými školami, vědeckými a výzkumnými institucemi a jinými právnickými a případně i fyzickými osobami. Výuka většiny předmětů probíhá formou přednášek a seminářů, resp. samostatných seminářů, přičemž je kladen důraz na aktivní zapojení studentů formou diskuzí, prezentací výsledků vlastních projektů či plnění praktických úkolů souvisejících s probíranými obsahy a rozvíjejících požadované znalosti, schopnosti a dovednosti. Součástí doktorského studijního programu je zkouška z cizího jazyka, při níž student prokáže nejen obecnou jazykovou kompetenci, ale také znalost odborné terminologie. Práce s cizojazyčnými zdroji v rámci vlastní vědecko-výzkumné činnosti je vyžadována a v rámci studia je rozvíjena i schopnost písemné a ústní prezentace vlastních odborných výstupů v cizím jazyce. Studenti doktorských programů vypracovávají vlastní výzkumný záměr, jehož téma souvisí s aktuální problematikou řešenou v rámci oboru či přímo projektů na Katedře psychologie FF UP, a jsou vedeni k samostatné činnosti v oblasti vědy a výzkumu, vč. činnosti přednáškové a publikační
|