Vyučující
|
-
Cakirpaloglu Panajotis, prof. PhDr. DrSc.
-
Kňažek Považanová Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář se bude konat ve středu 8. dubna 2020 ve 13:00h. je Seminář je určen pro studenty 2. ročníků doktorských studijních programů. Uskuteční se vždy na konci letního semestru. Zúčastní se ho členové katedry, zejména členové oborové rady pro klinickou a pedagogickou psychologii, a další doktorandi. Nezbytná je také účast školitele. Student bude nejprve prezentovat dosavadní postup při zpracování své disertační práce a výsledky výzkumu. Zaměří se přitom na různé problémy, nejasnosti a potíže. Na prezentaci bude vyhrazen čas 20 minut. Diskuze se členy katedry a ostatními doktorandy, kteří kriticky zhodnotí aktuální verzi disertace a doporučí další postup.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kritické zhodnocení rozsahu zpracování disertace na konci druhého ročníku doktorského studia. Diskuze o případných teoretických, metodologických či statistických problémech při zpracování výzkumných dat. Získání nových informací pro další postup. Seminář je určen pro studenty 2. ročníků doktorských studijních programů. Zúčastní se ho členové katedry, zejména členové oborové rady, a další doktorandi. Nezbytná je také účast školitele. Studenti prezentují dosavadní postup při zpracování své disertační práce a výsledky výzkumu. Zaměří se přitom na různé problémy, nejasnosti a potíže. Diskuze se členy katedry a ostatními doktorandy, kteří kriticky zhodnotí aktuální verzi disertace a doporučí další postup.
Prezentace teoretických i výzkumných poznatků, diskuze o možných metodologických či statistických problémech při sběru a zpracování výzkumných dat.
|
Předpoklady
|
Prezentace teoretických i výzkumných poznatků, diskuze o možných metodologických či statistických problémech při sběru a zpracování výzkumných dat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Účast na semináři, připravená prezentace, zřejmý pokrok při zpracování disertační práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Babbie, E. (1995). The practice of social research. Belmont, CA.
-
Creswell, J. W., Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed method research. London.
-
Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha.
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha.
-
Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha.
-
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Thousand Oaks, CA.
-
Reichel, J. (2009). Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha.
-
Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E. (2001). Základy sociologického výzkumu. Praha.
-
Thompson, B. (2006). Foundations of behavioral statistics: An insight-based approach. New York.
-
Urbánek, T., Denglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii. Praha.
|