Název předmětu | Odborný seminář 3 |
---|---|
Kód předmětu | PCH/92AS3 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Poruchy příjmu potravy: měnící se problém a možnosti intervence PhDr. František David Krch Ph.D. 5. března 2015 Katedra psychologie FF UP v Olomouci, Vodární 6, učebna 232 9:30 -16:00 hod je určen a uznávám studentům DSP klinická psychologie Nutné přihlásit se přes projekt TERA http://tera.expresivniterapie.cz/aktualni-akce/workshopy-a-prednasky-prihlaska/ Cíl: přiblížit diferencovanost a dynamiku vývoje PPP s ohledem na možnosti intervence Obsah: > Charakter problematiky (epidemiologie, měnící se klinický obraz fluktuace základních příznaků, etiologie možné rizikové a pro motivační faktory); > možnosti psychologické intervence; > práce s nemotivovaným pacientem a s jeho rodinou; > prevence relapsu, kulturní a sociální kontext; > zkušenosti z ambulantní praxe katamnéza. Doporučená literatura: Nilsson, K., & Hägglöf, B: Long-Term Follow-Up of Adolescent Onset Anorexia Nervosa in Northern Sweden. European Eating Disorders Review, 2005, 13, 89-100. Krch F.D., Csémy L.: Prevalence symptomů mentální anorexie u školní mládeže v české republice, Československá psychologie 2009, LIII, 2, str. 140 148. Papežová H.(Ed)a kol.: Spektrum poruch příjmu potravy, Grada, Praha 2010 Krch F.D.:Mentální anorexie, druhé přepracované vydání, Portál, Praha 2010. 264 s. Krch F.D.: Tělesná hmotnost, stravovací a pohybové zvyklosti, tělesná spokojenost, dietní tendence, in. Kalman M., Vašíčková J. (eds.): Zdraví a životní styl dětí a školáků, Univerzita Palackého v Olomouci, 2013
|
Předpoklady |
Znalosti problematiky a zakladních subdispciplín z obecných oborů psychologie, pedagogiky a dalších; realizovanou sebeozkušenost a praxi v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Zájem o problematiku, téma; ochota debatovat o výzkumných tématech a projektech; 100% účast na workshopu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Klinická psychologie (12) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |