Předmět: Odborný seminář 3

« Zpět
Název předmětu Odborný seminář 3
Kód předmětu PCH/92AS3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cakirpaloglu Panajotis, prof. PhDr. DrSc.
  • Dolejš Martin, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Poruchy příjmu potravy: měnící se problém a možnosti intervence PhDr. František David Krch Ph.D. 5. března 2015 Katedra psychologie FF UP v Olomouci, Vodární 6, učebna 232 9:30 -16:00 hod je určen a uznávám studentům DSP klinická psychologie Nutné přihlásit se přes projekt TERA http://tera.expresivniterapie.cz/aktualni-akce/workshopy-a-prednasky-prihlaska/ Cíl: přiblížit diferencovanost a dynamiku vývoje PPP s ohledem na možnosti intervence Obsah: > Charakter problematiky (epidemiologie, měnící se klinický obraz fluktuace základních příznaků, etiologie možné rizikové a pro motivační faktory); > možnosti psychologické intervence; > práce s nemotivovaným pacientem a s jeho rodinou; > prevence relapsu, kulturní a sociální kontext; > zkušenosti z ambulantní praxe katamnéza. Doporučená literatura: Nilsson, K., & Hägglöf, B: Long-Term Follow-Up of Adolescent Onset Anorexia Nervosa in Northern Sweden. European Eating Disorders Review, 2005, 13, 89-100. Krch F.D., Csémy L.: Prevalence symptomů mentální anorexie u školní mládeže v české republice, Československá psychologie 2009, LIII, 2, str. 140 148. Papežová H.(Ed)a kol.: Spektrum poruch příjmu potravy, Grada, Praha 2010 Krch F.D.:Mentální anorexie, druhé přepracované vydání, Portál, Praha 2010. 264 s. Krch F.D.: Tělesná hmotnost, stravovací a pohybové zvyklosti, tělesná spokojenost, dietní tendence, in. Kalman M., Vašíčková J. (eds.): Zdraví a životní styl dětí a školáků, Univerzita Palackého v Olomouci, 2013

Předpoklady
Znalosti problematiky a zakladních subdispciplín z obecných oborů psychologie, pedagogiky a dalších; realizovanou sebeozkušenost a praxi v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Zájem o problematiku, téma; ochota debatovat o výzkumných tématech a projektech; 100% účast na workshopu.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -