|
Vyučující
|
-
Burešová Jana, prof. PhDr. CSc.
-
Elbel Martin, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Antonín Malaníková Michaela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Miller Jaroslav, prof. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Nováček Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Oppeltová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Papajík David, prof. PhDr. Ph.D.
-
Perutka Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Prchal Pavlíčková Radmila, doc. Mgr. Ph.D.
-
Somer Tomáš, PhDr. Ph.D.
-
Stejskal Jan, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Švaříčková Slabáková Radmila, prof. Mgr. Ph.D.
-
Viktořík Michael, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hellová Dana, Mgr.
-
Kalous Antonín, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Molnár Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz se zaměřuje na zvyšování stupně znalosti anglického jazyka v těchto oblastech: čtení a analýza odborného textu v angličtině; odlišné styly akademického textu; všeobecná akademická slovní zásoba; specifická anglická gramatika v akademickém kontextu; prezentační dovednosti pro účely odborných konferencí a seminářů; současná hovorová angličtina. Kurz je postaven na práci s akademickou literaturou, dalšími materiály zaměřenými na argumentační dovednosti, práci s audiovizuálními pomůckami. Rozvrh kurzu: psaní akademických textů: 2 dny (jak napsát dobrou esej, používání specifické slovní zásoby, atd.);mluvení: 2 dny (jak dobře připravit prezentaci, jak zvolit vhodnou slovní zásobu, atd.)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zvyšovat jazykovou kompetenci studentů PhD programu v anglicky mluvícím prostředí. Zlepšit jejich schopnost psát, mluvit a naslouchat v anglickém jazyku. Kurz je zaměřen na osvojení si akademického jazyka pro praktické účely, včetně prezentačních a argumentačních dovedností, které jsou potřebné pro dobré zvládnutí doktorského studia na univerzitě a v post-doktorském programu. Kurz se uskuteční v termínu od 10.- 14. 2. 2014 od 9:00 do 15:00 v budově FF UP na tř. Svobody 26 (prostory jazykové školy UPLIFT, 1. patro).
Schopnost systematické práce s anglickým jazykem na akademické úrovni.
|
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce. Aktivní participace na hodinách. Studium požadované literatury. Plnění domácích úkolů. Pro lepší komunikaci, budou nahlášeni studenti kontaktováni prostřednictvím jejich "upol" adres!!!.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Brink-Budgen, R. van den. (2000). Critical Thinking for Students. Oxford.
-
Čmejrková, Světla, František Daneš, and Jindra Světlá. (1999). Jak napsat odborný text. Praha.
-
Mounsey, Chris. (2002). Essays and Dissertations. Oxford.
-
Wallwork, Adrian. (2010). English for Presentations at International Conferences. New York.
|