|
Vyučující
|
-
Burešová Jana, prof. PhDr. CSc.
-
Elbel Martin, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Antonín Malaníková Michaela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Miller Jaroslav, prof. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Nováček Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Oppeltová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Papajík David, prof. PhDr. Ph.D.
-
Perutka Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Prchal Pavlíčková Radmila, doc. Mgr. Ph.D.
-
Somer Tomáš, PhDr. Ph.D.
-
Stejskal Jan, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Švaříčková Slabáková Radmila, prof. Mgr. Ph.D.
-
Viktořík Michael, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hellová Dana, Mgr.
-
Kalous Antonín, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz se zaměřuje na zvyšování stupně znalosti anglického jazyka v těchto oblastech: čtení a analýza odborného textu v angličtině; odlišné styly akademického textu; všeobecná akademická slovní zásoba; specifická anglická gramatika v akademickém kontextu; prezentační dovednosti pro účely odborných konferencí a seminářů; současná hovorová angličtina. Kurz je postaven na práci s akademickou literaturou, dalšími materiály zaměřenými na argumentační dovednosti, práci s audiovizuálními pomůckami. Rozvrh kurzu: psaní akademických textů: 2 dny (jak napsát dobrou esej, používání specifické slovní zásoby, atd.);mluvení: 2 dny (jak dobře připravit prezentaci, jak zvolit vhodnou slovní zásobu, atd.)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zvyšovat jazykovou kompetenci studentů PhD programu v anglicky mluvícím prostředí. Zlepšit jejich schopnost psát, mluvit a naslouchat v anglickém jazyku. Kurz je zaměřen na osvojení si akademického jazyka pro praktické účely, včetně prezentačních a argumentačních dovedností, které jsou potřebné pro dobré zvládnutí doktorského studia na univerzitě a v post-doktorském programu. Kurz se uskuteční v termínu od 4.-8.2.2013. Kurz je určen pouze studentům 1. ročníku doktorského studia na FF UP!!!
Schopnost systematické práce s anglickým jazykem na akademické úrovni.
|
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce. Aktivní participace na hodinách. Studium požadované literatury. Plnění domácích úkolů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Brink-Budgen, R. van den. (2000). Critical Thinking for Students. Oxford.
-
Čmejrková, Světla, František Daneš, and Jindra Světlá. (1999). Jak napsat odborný text. Praha.
-
Mounsey, Chris. (2002). Essays and Dissertations. Oxford.
-
Wallwork, Adrian. (2010). English for Presentations at International Conferences. New York.
|