Students will get an insight into the basics of counseling, information about the system and legislative anchoring. Furthermore, information and insight into various types of counseling in the Ministry of Education and beyond. The professional competences of consultancy workers will be highlighted. Principles of work from a general point of view. List of recommended literature and materials: DRIDEN W. (2008). Poradenství, Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-371-0 HORÁKOVÁ, R., OPATŘILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., & PŘINOSILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v ranném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (1. vyd.). Masarykova univerzita. JANKOVSKÝ J. (2001). Ucelená rehabilitace dětí, 2. vydání, doplněné; Praha: Triton. ISBN 80-7254-192-7. JURKOVIČOVÁ, P., REGEC, V. (2013). Základy speciálněpedagogického poradenství. Olomouc: Univerzita Palackého. MATĚJČEK, Z. (1992). Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-04-25236-2. NOVOSAD, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-509-7. NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál. ISBN 80-7178-197-5. OPATŘILOVÁ, D. (2008). Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami, 1. Vydání, Brno: MU. ISBN 978-80-210-3819-6. POTMĚŠIL, M. (2011). Úvod do pedagogiky osob s kombinovaným postižením. Studijní opora. PŘINOSILOVÁ, D. (2007). Diagnostika ve speciální pedagogice; Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-157-7 VÁGNEROVÁ, M. (2004). Patopsychopatologie pro pomáhající profese; 3. rozšířené vydání, Praha: Portál, s.r.o. ISBN 978-80-7367-414-4. Legislativní podklady pro poradenskou činnost ve speciální pedagogice.
|