Vyučující
|
-
Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Kolařík Miroslav, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Je diskutováno začlenění výuky algoritmizace a programování do školních vzdělávacích programů různých typů SŠ. Dále jsou rozebrány programovací jazyky, jejich dělení a kritéria výběru pro výuku na SŠ. Studenti se také seznámí s vybranými vizuálními programovací jazyky, které se používají při výuce na SŠ. Část předmětu je věnována výuce jednotlivých programových konstrukcí (větvení, cykly, pole, funkce, rekurze), výuce algoritmizace a návrhu vhodných typových úloh.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se podrobně seznámí s možnostmi výuky algoritmizace a programování na středních školách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KMI/DID1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v hodinách. Studenti si vyberou témata, jejichž seznam připraví začátkem semestru vyučující. V průběhu semestru pak vybraná témata podrobně nastudují a odprezentují.
|
Doporučená literatura
|
-
Anany Levitin, Maria Levitin. Algorithmic Puzzles. Oxford University Press.
-
Brookshear J. G. (2013). Informatika. Computer Press.
-
Edwin F. Meyer, Nickolas Falkner, Raja Sooriamurthi, Zbigniew Michalewicz. Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
-
Eric S. Roberts. Thinking Recursively. Wiley.
-
Pavel Töpfer. Algoritmy a programovací techniky.
-
Radek Pelánek. Programátorská cvičebnice. Computer Press.
-
Robert Sedgewick, Philippe Flajolet. An Introduction to the Analysis of Algorithms. Addison-Wesley Professional.
-
V. Anton Spraul. Think Like a Programmer: An Introduction to Creative Problem Solving. No Starch Press.
|