Vyučující
|
-
Otřísal Pavel, prof. Ing. Ph.D., MBA
-
Matouch Petr, PhDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Komunikace s operátory tísňových linek. 2) Organizace záchranného řetězce a způsoby jeho zrychlení pro sanitní vozy. 3) Navigace pozemní a letecké složky záchranné služby. 4) Složení výjezdových týmů (RZP, RLP, RV, LZZS). 5) Systém ZZS a její pozice v IZS ČR. 6) Vyproštění člověka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 9 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty zvládat základní role zdravotních záchranářů v případě potřeby.
Student po absolvování předmětu umí: - spustit a organizovat záchranný řetězec - popsat zásady fungování zdrav. záchranné služby - najít heliport a navigovat helikoptéru na přistání - účinně asistovat při vyprošťování člověka
|
Předpoklady
|
Kreativita, asertivita, flexibilita.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- 100% účast na výuce. - Zpracovat seminární práci.
|
Doporučená literatura
|
-
Ertlová, F. (2003). Přednemocniční neodkladná péče. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů.
-
Pokorný, J. et al. (2004). Urgentní medicína. Praha: Galén.
|