Vyučující
|
-
Mahrová Gabriela, Mgr.
-
Špatenková Naděžda, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
-
Klimentová Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Supervize je prezentována jako podpora profesního růstu studenta. V rámci tohoto předmětu student rozvíjí praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese sociální práce a jako prostředku systematického rozvoje vlastní odborné kompetence. Supervize studentů probíhá v malé supervizní skupině. Rozvíjené dovednosti: spolupracovat při vytváření supervizního kontraktu, nalézat situace (zakázky), se kterými přichází do supervize, pracovat na formulaci zakázky pod vedením supervizora, pracovat pod vedením supervizora na splnění zakázky, být otevřený vůči zpětné vazbě, rozpoznat užitečnost zpětné vazby pro svou práci, využívat reflexi a získanou zpětnou vazbu pro rozvoj vlastních odborných kompetencí v praxi sociální práce, aktivně spolupracovat v supervizní skupině, poskytovat zpětnou vazbu supervizorovi a supervizní skupině, využívat supervizi při řešení složitých případů klientů, využívat supervizi při obraně vůči stresu a emocionální zátěži, identifikovat svá silná a slabá místa, provádět sebereflexi, průběžně vyhodnocovat splnění cílů supervize. Podporované postoje: je odpovědný vůči sobě, klientům, profesi, přijímá etické principy sociální práce, rozumí jim a uplatňuje je v praxi, přijímá supervizi jako prostředek vlastního odborného růstu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Supervize je prezentována jako podpora profesního růstu studenta. V rámci tohoto předmětu student rozvíjí praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese sociální práce a jako prostředku systematického rozvoje vlastní odborné kompetence. Supervize studentů probíhá v malé supervizní skupině.
Rozvíjené dovednosti: spolupracovat při vytváření supervizního kontraktu, nalézat situace (zakázky), se kterými přichází do supervize, pracovat na formulaci zakázky pod vedením supervizora, pracovat pod vedením supervizora na splnění zakázky, být otevřený vůči zpětné vazbě, rozpoznat užitečnost zpětné vazby pro svou práci, využívat reflexi a získanou zpětnou vazbu pro rozvoj vlastních odborných kompetencí v praxi sociální práce, aktivně spolupracovat v supervizní skupině, poskytovat zpětnou vazbu supervizorovi a supervizní skupině, využívat supervizi při řešení složitých případů klientů, využívat supervizi při obraně vůči stresu a emocionální zátěži, identifikovat svá silná a slabá místa, provádět sebereflexi, průběžně vyhodnocovat splnění cílů supervize. Podporované postoje: je odpovědný vůči sobě, klientům, profesi, přijímá etické principy sociální práce, rozumí jim a uplatňuje je v praxi, přijímá supervizi jako prostředek vlastního odborného růstu.
|
Předpoklady
|
KSA/SUP1
KSA/SUP1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinná prezenční účast. Splnění uložených korespondenčních úkolů v e-learningovém systému.
|
Doporučená literatura
|
-
Baštecká, B. (2016). Týmová supervize.. Praha: Portál.
-
Carroll, M., Tholstrup, M., & Kožnarová, J. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
-
Havrdová, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999..
-
Hawkins, B., Goldmann, P. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.. Praha, Portál.
-
KOPŘIVA, K. (2000). Lidský vztah jako součást profese. Praha : Portál.
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. (eds.). (2002). Úvod do supervize - cyklický model. Tišnov: SCAN.
-
Šimek, T. (2004). Supervizní kazuistiky. Praha: Triton.
|