Vyučující
|
-
Prudký Luděk, Ing.
-
Štěpán Jiří, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata předmětu: - zdokonalení pádové techniky, - technika úderů, kopů, krytů, hodů, držení, škrcení, páčení, - útoky na citlivá a vitální místa, - vyprošťování z úchopů a obejmutí protivníkem, - sebeobrana ženy, - obrana na zemi, - obrana osob se specifickými potřebami (vozíčkáři, nevidomí, atd.) psychické zvládání náročné situace a překonání strachu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby student, záchranář, se naučil sled úkonů, s jejichž pomocí se bude snažit a umět zabránit útočníkovi ve způsobení možných tělesných zranění či jiných závažných škod na sobě, kolegům či pacientům na místě záchranné akce. Naučí se sebeobranu provádět aktivně (chvaty, údery, kopy atp.), bude zvládat odrazit prvotní útok pachatele a případně i útočníka zpacifikovat tak, ochránil své zdraví, zdraví přítomných osob a majetku. Současně se naučí zvládat a reagovat na náročné psychické situace v případě napadení agresorem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
100% povinná účast ve cvičeních, úspěšné, praktické zvládnutí základních technik sebeobrany.
|
Doporučená literatura
|
-
Bartík, P. (1999). Úpolové cvičenia a hry na 1. stupni základnej školy. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela.
-
Ďurech, M. et al. (2000). Úpoly. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
Reguli, Z. (2002). Aikidó: průvodce pro žáky i učitele. Bratislava: Cad Press.
-
Reguli, Z. (2005). Úpolové sporty. Brno: Masarykova univerzita.
|