Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Demence - fáze dezorientace, potřeby člověka s demencí, komunikační metoda validace podle N. Feil - specifika komunikace s lidmi s demencí, validující přístup, principy a zásady, postoj navázání kontaktu s klientem, používané verbální a neverbální techniky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studenty s metodou validace podle N. Feil, získat základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s člověkem s demencí, porozumět stavům dezorientace, potřebám člověka s demencí, seznámit se se specifiky komunikace s člověkem s demencí.
Student získá přehled o metodě validace podle N. Feil, ovládá zásady a principy metody validace, objasní validující přístup, vysvětlí fáze dezorientace, zná verbální a neverbální techniky, je schopen specifikovat potřeby člověka s poruchou orientace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% účast ve výuce, absolvování krátkodobé stáže v DZR
|
Doporučená literatura
|
-
Feil, N., Klerk-Rubin, V. (2015). Validácia. Bratislava: OZ Terapeutika.
-
Pokorná, A. (2010). Komunikace se seniory. Praha: Grada Publishing.
|