Vyučující
|
-
Zogata Kusz Agnieszka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šotolová Miloslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Náročnost profese, role a osobnost sociálního pracovníka Kompetence sociálního pracovníka Identita profese sociální práce Reflexivní a reflektivní přístup Reflexe jako celoživotní program v profesi sociálního pracovníka Hodnoty a etika v sociální práci, etický kodex Interkulturní kompetence Psychohygiena Intervize a supervize jako důležitá součást sociálního pracovníka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit studentům sociální a humanitární práce základní přehled o vývoji sociální práce a její legitimitě. Cílem je, aby přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce, její terminologii, orientovali se v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce a znali základní rámec teorií v sociální práci, včetně její historie. Cílem předmětu je také studentům položit základy profesní identity a budovat vztah ke své budoucí profesi. Studenti získají kompetence v metodách reflexivního a sebezkušenostního přístupu jako důležité součásti posilování své profesionality. Pozornost bude věnována i tématům z oblasti psychohygieny, intervize a supervize. Cílem je, aby studenti přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce.
Studenti získají kompetence v metodách reflexivního a sebezkušenostního přístupu jako důležité součásti posilování své profesionality. Pozornost bude věnována i tématům z oblasti psychohygieny, intervize a supervize. Cílem je, aby studenti přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány jiné předpoklady pro absolvování předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
- aktivní účast studentů ve výuce - příprava studentů na hodiny cvičení - založení a vedení studentského portfolia
|
Doporučená literatura
|
-
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (2008). Posuzování životní situace v sociální práci.
-
JANEBOVÁ, R. (2014). Teorie a metody sociální práce ? reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Kopřiva, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
-
MATOUŠEK, O. (2003). Slovník sociální práce.. Praha : Portál.
-
Navrátil, Pavel. (2009). Reflexivní využití teorie v procesu posouzení. Habilitační práce. Brno: MUNI.
|