Vyučující
|
-
Chovancová Petra, Mgr.
-
Vančura Jan, PhDr. Ph.D.
-
Umlauf Michal, ThLic. Ph.D.
-
Petřeková Miroslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V perspektivách zdravotní, sociální, spirituální a psychopatologie budou probrána následující témata: Rodina s dětmi: přínos, krize a patologie rodinného prostředí, důsledky pro duševní zdraví; Duševní poruchy v odlišných terapeutických a medicínských perspektivách; Vybrané kategorie duševních poruch podle Mezinárodní klasifikace nemocí (schizofrenie, afektivní poruchy, poruchy osobnosti, posttraumatická stresová porucha a posttraumatický růst, závislosti a spoluzávislost).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti se naučí rozumět dynamice zdraví a nemoci, dynamice sociálního začleňování a fungování versus vyloučení, a variabilitě jejich projevů v organické jednotě lidského života. Dále se studenti naučí rozumět specifickým charakteristikám jednotlivých cílových skupin v souvislosti životního příběhu a vývoje jejich sociálně nepříznivé situace. Studenti se naučí definovat zdroje zvládání klientů v perspektivách fyzické (zdravotní, biologické), psychologické, sociální a spirituální. Rovněž porozumí dynamice obtíží klientů a osvojí si k tomu adekvátní terminologii.Studenti získají znalosti o tom, jaká profesionální pomoc se jednotlivým klientům nebo cílovým skupinám (s přihlédnutím k jednotlivým probraným disciplínám) nabízí - jak na obecné úrovni, tak v daném regionu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zápočet 70 % písemné řešení kazuistiky klienta, 30 % účast při zpracovávání kazuistiky klienta
|
Doporučená literatura
|
|