Student se seznamuje se smyslem praktického vzdělávání v 2. ročníku zimního období a jeho konkrétním průběhem a organizací. Hlavním cílem praxí v tomto období je práce s klienty a její reflexe. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově a individuálně a podílí se na něm učitel praxe/tutor, mentor ze zařízení a supervizor. Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama - své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k dobré sociální práci v souladu se vzdělávacími cíli školy. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavíraní kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi, práce s portfoliem). Součástí je monitoring studenta na pracovišti, kde se v trojici student - mentor - tutor evaluuje průběh praxe a naplňování cílů. Po návratu z praxe student zpracovává písemnou zprávu z praxe, účastní se individuální konzultace s tutorem a supervize. Konečným cílem je začlenit individuální zkušenost z praxe do teoretického rámce sociální práce.
Student bude po absolvování předmětu schopen: - dojednávat podmínky vlastní praxe a uzavírat kontrakty; - popsat specifika práce s klientem v různých druzích služeb; - reflektovat vlastní činnost v rámci praxe; - aplikovat získané znalosti a dovednosti v reálných podmínkách.
|