Charakteristika humanitárních krizí s ohledem na vzdělávání (konflikty a násilí, nucená migrace, přírodní katastrofy, krizové situace v oblasti veřejného zdraví). Vzdělávací potřeby v humanitární práci ve fázi připravenosti, krizová pomoc, rehabilitace i časné obnovy. Právo na vzdělání, požadavky na minimální standardy pro vzdělávání. Aktéři krizového vzdělávání, INEE, Education cluster a zařazení do humanitárních struktur. Relevantní přístupy: vzdělávání citlivé vůči konfliktům a inkluzivní vzdělávání, mírové vzdělávání, vzdělávání jako nástroj krizové připravenosti. Zajištění krizového vzdělávání, financování, příprava projektů, práce s lidskými zdroji a ochrana před útoky.
|
Cílem modulu je seznámit studenty s významem krizového vzdělávání v kontextu humanitární pomoci, umožnit získat přehled o situacích, vyžadujících tuto intervenci, o možnostech a podmínkách využití s ohledem na zajištění lidské důstojnosti a zmírnění utrpení především v situacích časné obnovy a připravenosti. Studenti znají aktéry a struktury, minimální požadavky a standardy pro zajištění vzdělávání v krizových situacích a umí připravit projekt v této oblasti s ohledem na specifika daná fází pomoci i kontextem.
Studenti znají aktéry a struktury, minimální požadavky a standardy pro zajištění vzdělávání v krizových situacích a umí připravit projekt v této oblasti s ohledem na specifika daná fází pomoci i kontextem.
|