Vyučující
|
-
Říkovský Jan, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Inovativní a kreativní myšlení. Nedostatečně řešené výzvy humanitární práce. Seznámení se s odlišnými vědeckými obory (např. městské plánování) a sektory (např. komerční) a identifikace společných příležitostí a potenciálního transferu know-how. Nové a nedostatečně rozšířené přístupy v humanitární práci (např. cash-transfer programming). Případové studie komplexních krizí a analýza problému. Plánování inovativních řešení a jejich evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem modulu je seznámit studenty s aktuálními a inovativními přístupy a příklady projektů v humanitární práci s ohledem na dynamický vývoj v této oblasti. Studenti se zorientují v tom, jak dané přístupy v porovnání s tradičními metodami reagují na aktuální výzvy, prohloubí kritické, kreativní a inovativní myšlení, dovedou se inspirovat v poznatcích jiných teoretických i praktických disciplín a tyto znalosti a dovednosti budou aplikovat při plánování inovativních řešení aktuálních problémů.
Studenti se zorientují v tom, jak dané přístupy v porovnání s tradičními metodami reagují na aktuální výzvy, prohloubí kritické, kreativní a inovativní myšlení, dovedou se inspirovat v poznatcích jiných teoretických i praktických disciplín a tyto znalosti a dovednosti budou aplikovat při plánování inovativních řešení aktuálních problémů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zápočet 50 % hodnocení průběžně zadávaných úkolů a testů, 50 % závěrečná prezentace vlastních výstupů zadaného projektu
|
Doporučená literatura
|
-
RIDDELL, R. C. (2007). Does Foreign Aid Really Work?.
-
The SPHERE Project. (2018). Humanitarian Charter and Minimum Standards in Humanitarian Response..
-
WALKER, P. (2004). What Does it Mean to be a Professional Humanitarian.
|