Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní koncepty humanitární ochrany a jejich aplikace v různých situacích a sektorech humanitární pomoci ? Specifika a rozdíly humanitární ochrany při válečném konfliktu a v důsledku přírodní katastrofy ? Ochrana uprchlíků a vnitřně vysídlených osob, princip sociální soudržnosti ? Specifika ochrany dětí a žen (např. dětská práce, děti bez doprovodu (UAM), genderové/domácí násilí (GBV), dětští "vojáci" apod.) ? Ochrana v právních otázkách (např. registrace, přístup k osobním dokumentům, otázky bydlení, půdy a majetku apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti rozuměli organizaci humanitární ochrany pro jednotlivé skupiny populace, jež mají větší riziko ohroženosti v humanitárních situacích, a dále by měli být studenti schopni navrhnout postup pro realizaci humanitární ochrany pro konkrétní humanitární situaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zápočet za účast v hodinách, potvrzení o splnění zadaných e-learningů a závěrečnou práci / projekt realizovaný v průběhu semestru
|
Doporučená literatura
|
|