Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je poskytnout orientaci v zařízeních poskytujících speciálně pedagogickou péči dětem a mládeži se zdravotním postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní náhled a orientaci v zařízeních poskytujících speciálněpedagogickou péči osobám se zdravotním postižením, zdravotním a sociálním znevýhodněním. Obsahovou náplň exkurzí budou tvořit návštěvy speciálních škol, školských zařízení pro výkon institucionální výchovy a preventivně výchovnou péči, zařízení resortu práce a sociálních věcí, ministerstva spravedlnosti, zdravotnictví i vnitra, ale i ty, které jsou zřizovány nevládními organizacemi. Absolvování exkurze poskytne studentovi nejen vytvoření prvotního základního vhledu do rozsáhlé problematiky oboru speciální pedagogika, bude rozvíjet jeho osobnostní a profesionální vývoj, ale také poskytne možnost odpovědnější a přesnější volby zaměření specializace disciplín vlastního studia, která je ve vyšších ročnících nezbytná.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J.V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
|