Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Opora a studijní materiály jsou v systému Moodle
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
General information and description: Specifics of communication with the family into which the child was born with a disability. Psychological aspects of specific family communication with an individual with a disability. Requirements and training for pedagogues who need to communicate with parents in a specific situation. 1. General information and description: 2. Specifics of communication with the family into which the child was born with a disability. 3. Psychological aspects of specific family communication with an individual with a disability. 4. Requirements and training for pedagogues who need to communicate with parents in a specific situation. 5. Some issues in psychological support for families with a handicapped child 6. Counseling by Adler and by Rogers 7. Sources for family support 8. Intervention - parents as partners 9. Strategy for teacher - parents communication 10. Parents and comm. skills 11. IEP and parents-partners 12. Teacher - counselor - skills 13. Working with parents of a child with mental retardation 14. I have addicted parents at home 15. AAC and family 16. The challenges of inclusive education
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Základy psychologie komunikace
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Komunikace v anglickém jazyce, účast na přednáškách a seminářích 80%.
|
Doporučená literatura
|
-
S. Shyam Sundar. (2015). The Handbook of the Psychology of Communication Technology (Handbooks in Communication and Media) 1st Edition. Wiley-Blackwell; 1st edition.
|