| Název předmětu | Intervenční strategie u osob s mentálním postižením, PAS a s oslabením kognitivního výkonu |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XZSIN |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsah předmětu je zaměřen na intervenční (terapeuticko-formativní, edukativní) přístupy u dětí, žáků a studentů i dospělých s různým stupněm mentálního postižení ( a s oslabením kognitivního vývoje) a s různou funkčností u dětí, žáků a studentů i dospělých s PAS: TEACCH, strukturované učení, ABA, expresivní přístupy (arteterapie, dramaterapie, muzikoterapie, teatroterapie, biblioterapie a poetoterapie, taneční a pohybová terapie), bazální stimulace, Strassmeierova koncepce, SNOEZELEN, FIE, HANDLE, Maxík, Portage, animoterapie, psychoterapeutické přístupy, terapeutická komunita (Camphill)? Studijní literatura a studijní pomůcky: POTMĚŠIL, M., VALENTA, M. (2006). Chapters on Special Education. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: VUP. ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s PAS či dalším psychickým onemocněním. Olomouc: VUP. ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál. THOROVÁ, K. (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. VALENTA, M. a kol. (2020). Znevýhodněný žák. Praha: Grada. VALENTA, M. (ed.), MÜLLER, O. a kol. (2022). Psychopedie. Praha: Parta. MÜLLER, O. a kol. (2013). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, VELEMINSKÝ, M. a kol. (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona. STRASSMEIER, W (2011). 260 cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál. FRIEDLOVÁ, K. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada. JANKŮ, K. (2010). Využívání metody Snoezelen u osob s mentálním postižením. Ostrava: Universitas Ostravensis. KRATOCHVÍL, S. (1997). Základy psychoterapie. Praha: Portál.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |