unspecified
ANABY, Dana, HAND, Carri, BRADLEY Laura, DiREZZE, Briano, FORHAM, Mary, DiGIACOMO, Anthony, LAW, Mary, 2013. The effect of the environment on participation of children and youth with disabilities: a scoping review. Disability and Rehabilation. 35(19),1589-98. Dostupné z: doi: 10.3109/09638288.2012.748840. ASHBAKER, Betty Y. 2011, History of Legal and Legislative Acts Concerned with Special Education. In: Anthony F. ROTATORI, Festus E. OBIAKOR a Jeffrey P. BAKKEN History of special education. 1st ed. Bingley: Emerald. ISBN 978-0-85724-629-5. BEST, Sherwood J., Kathryn Wolff HELLER a June L. BIGGE, 2010. Teaching individuals with physical or multiple disabilities. 6th ed. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-159012-0. BARNES, Michael P. a kol., 2005. Oxford handbook of rehabilitation medicine. Oxford; New York: Oxford University Press. Oxford medical publications. ISBN 978-0-19-852896-8. DONOGHUE, Elaine A., Colleen A. KRAFT a AMERICAN ACADEMY OF PEDIATRICS, ed., 2019. Managing chronic health needs in child care and schools: a quick reference guide. 2nd edition. Itasca, IL: American Academy of Pediatrics. ISBN 978-1-61002-175-3. HONÓRIO, Samuel, Marco BATISTA a Júlio MARTINS, 2013. Duchenne Muscular Dystrophy and Water, A Relationship with Benefits [online] [vid. 2022-01-11]. ISBN 978-3-659-46857-5. Dostupné z: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-201310057675 HRKALOVÁ, Andrea a Jiří FREI, 2017. Amyotrofická laterální skleróza: základní informace nejenom pro pacienty a jejich rodinné příslušníky. ISBN 978-80-270-1395-1. JANDA, Vladimir, 2004. Svalové funkcní testy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0722-8. JANTZ, Paul B., 2014. Working with traumatic brain injury in schools: transition, assessment, and intervention. New York, NY: Routledge. School-based practice in action, 16. ISBN 978-0-415-64253-8. KALYANI, Rita Rastogi, 2018. Diabetes head to toe: everything you need to know about diagnosis, treatment, and living with diabetes. Baltimore: Johns Hopkins University Press. A Johns Hopkins Press health book. ISBN 978-1-4214-2647-1. KANTOR, Jiří et al. 2023. Speciální pedagogika osob s omezením pohyblivosti a koncept praxe založené na důkazech. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. KANTOR, J. et al. 2022. Koncept praxe založené na důkazech a jeho význam pro oblast vzdělávání. EduPort. 6(2). https://doi.org/10.21062/edp.2022.010 KOČOVÁ, Helena, 2017. Spinální svalová atrofie v souvislostech. ISBN 978-80-247-5705-6. KOZÁKOVÁ, Radka, 2020. Podpůrná a paliativní péče u pacientů s Parkinsonovou nemocí. ISBN 978-80-271-2896-9. KRSEK, Pavel, Jan LEBL, Pavel CERNÝ, Tereza DOUSOVÁ, Pavel KOLÁŘ, Josef KRAUS, Martin KYNCL, Petr LIBÝ, Klára ROŽENKOVÁ, Alena SCHEJBALOVÁ, Ondrej SOUCEK, Emílie VYHNÁLKOVÁ a Petr ZOBAN, 2020. Dětská mozková obrna: mezioborový přístup: motolské pediatrické semináře 7. ISBN 978-80-7492-476-7. LEARNING SERVICES, HULL, 2017. SUPPORTING CHILDREN WITH ASTHMA. Place of publication not identified: ROUTLEDGE. ISBN 978-1-138-16348-5. LINDSAY, Robert L, 2019. Parkinson's disease: how to talk about it with your kids. ISBN 978-1-79301-900-4. LEBL, Jan, Štěpánka PRUHOVÁ a Zdeněk ŠUMNÍK, 2018. Abeceda diabetu. ISBN 978-80-7345-582-8. MÁČEK, Milos a Jiří RADVANSKÝ, 2011. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. ISBN 978-80-7262-695-3. MARTIN, Sieglinde, 2006. Teaching motor skills to children with cerebral palsy and similar movement disorders: a guide for parents and professionals. 1st ed. Bethesda, MD: Woodbine House. ISBN 978-1-890627-72-0. MENKES, John H, Harvey B SARNAT a Bernard L MARIA, 2011. Dětská neurologie. V Praze: Triton. ISBN 978-80-7387-341-7.
|