Název předmětu | Výchova a vzdělávání dětí s kombinovanými vadami |
---|---|
Kód předmětu | USS/XVVKV |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Obsahem předmětu je hluboký teoretický vhled do oblasti edukace osob s kombinovaným postižením. Kvalita života klientů, rodiny a dalších druhů sociálního prostředí jsem, zde pojímány z integrativního hlediska a předpokládají se i teoretické vklady pro práci v oblastech mimoškolských (zdravotnictví a sociální péče). Znalost a orientace v syndromatickém a nesyndromatickém kombinovaném postižení bude zohledněna v neučitelských oblastech při plánování stimulačních a rozvíjejících aktivit u osob s kombinovaným postižením bez ohledu na věk. Předpokládá se aktualizovaná informovanost v oboru s ohledem na mezinárodní stav oboru a jeho pojetí.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
edagogie a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením 1. Charakteristika Multihandicap (MH). Etiologie. Syndromy. 2. Diagnostické přístupy. 3. Asistenční profese a jejich úloha. 4. Teoretické východiska pro vzdělávání a odbornou přípravu osob s MH. 5. Sluch a zrak v kombinaci s jinými postiženími. 6. Narušený komunikační systém a některé příčiny a možnosti kompenzace. 7. Základy vzdělávání osob s kombinovaným postižením. 8. Vnitřní podmínky pro výchovu. Vnější podmínky a jejich případné úpravy. 9. Vytváření konceptů. Komunikace - jazyková a nelingvistická. Výstavba komunikace alternativními cestami. 10. Orientace v prostoru a samostatný pohyb. Prostorová orientace a její vývoj. 11. Rodinná a ústavní péče o osoby s kombinovaným zdravotním postižením. 12. Psychologie a její postavení v pedagogice osob s kombinovaným postižením. 13. Iindividuální přístup a teorie současných východisek.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |