| Název předmětu | Teorie vzdělávání tělesně postihnutých, chorých a zdravotně oslabených |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XTVTP |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
V rámci předmětu jsou prezentovány aktuální teorie a přístupy ke vzdělávání tělesně postižených, nemocných a zdravotně oslabených v ČR i v zahraničí (komparace). Jsou zde vymezeny činitele edukačního procesu, jakož i faktory ovlivňující kvalitu edukace osob s poruchou mobility. Důraz je kladen na vymezení zásad, metod, prostředků a principů využitelných v edukaci osob s poruchou mobility různého věku. Je zde definován význam somatopedické diagnostiky v kontextu optimalizace edukace osob s poruchou mobility, jakož i popsána využitelnost technických pomůcek v oblasti školní i mimoškolní edukace těchto jedinců. Vymezena jsou specifika vzdělávání osob s tělesným postižením, osob nemocných i zdravotně oslabených. Pozornost je věnována také moderním trendům v oblasti vzdělávání osob s poruchou mobility raného a předškolního věku, školního věku, jakož i dospělého a seniorského věku.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |