|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je syntetizovat poznatky nejrůznějších disciplín, psychologie, psychiatrie, sociologie a především speciální pedagogiky, jež poukazují na etiologii vzniku a rozvoje poruch chování a emocí nejen z vývojového hlediska V rámci předmětu je definován pojem porucha mobility, dále je prezentováno základní dělení poruch mobility, tyto skupiny jsou podrobněji definovány, a to v kontextu komparace definičního pojetí poruch mobility českými i zahraničními autory odborné literatury. Pozornost je dále věnována etiologii, klasifikaci a symptomatologii poruch mobility, a to v kontextu MKN a MKF. Dále je zde pak definičně vymezen pojem imobilita a popsány sekundární důsledky imobility, jakož i komplikace způsobené imobilitou. Následně jsou definovány důsledky vybraných poruch mobility ve vztahu k funkční výkonnosti jedince, jakož i ve vztahu k jeho společenské integraci, popř. inkluzi.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu
|
|
Doporučená literatura
|
-
Foucault, M. (1994). Dějiny šílenství.. Praha: Lidové noviny.
-
Höschl, C., Libiger, J., Švestka, J. (2002). Psychiatrie. Praha: Tigis.
-
RAINE, A. (1993). The Psychopatology of Crime.. San Diego: Academia Press.
|