Název předmětu | Diagnostika narušené komunikační schopnosti |
---|---|
Kód předmětu | USS/XDIAG |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem předmětu je hlubší vhled do problematiky diagnostiky narušené komunikační schopnosti s akcentem na holistické pojetí hodnocení úrovně všech složek lidské komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je hlubší vhled do problematiky diagnostiky narušené komunikační schopnosti s akcentem na holistické pojetí hodnocení úrovně všech složek lidské komunikace zahrnující rovinu orální, grafickou a znakovou, verbální i neverbální, včetně suprasegmentální roviny a tzv. koverbálního chování v průběhu komunikace u jedinců všech věkových kategorií a v kontextu všech resortů, ke kterým se diagnostika narušené komunikační schopnosti vztahuje, analýza interdisciplinární a transdisciplinární spolupráce s dalšími speciálněpedagogickými obory, pedagogy, lékařskými i nelékařskými specialisty, psychology, lingvisty a dalšími odborníky. Zvláštní pozornost bude věnována aplikace moderní přístrojové techniky, ICT technologií v diagnostice komunikační schopnosti a diagnostiku narušení orofaciální oblasti či oblasti polykání ve vztahu k logopedické diagnostice, opět v návaznosti na mezioborovou spolupráci. Součástí předmětu bude komparace významu a aplikační úrovně tuzemských i zahraničních diagnostických materiálů, testových baterií a dalších relevantních publikovaných zdrojů aplikovatelných do oblasti diagnostiky narušené komunikační schopnosti, jejích specifik a odchylek. Nezbytný bude podrobnější vhled do aktuálně se prosazujících a rozvíjejících trendů v diagnostice narušené komunikační schopnosti s důrazem na nutnost respektování celosvětového zvýšení migrace obyvatel a tudíž tlaku na aplikaci moderních přístupů k posuzování úrovně komunikační schopnosti s ohledem na kulturně-jazykové zázemí, problematiku bilingvismu či multilingvismu a další soudobé jevy.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |