Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je poskytnutí informací z oblastí: terminologie, klasifikace v tyflopedii, dúsledky zrakového postižení, specifika v přístupech, komunikace, komplexní služby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnutí informací z oblastí: terminologie, klasifikace v tyflopedii, dúsledky zrakového postižení, specifika v přístupech, komunikace, komplexní služby. Náplň práce instruktora prostorové orientace, zajištění bezpečnosti osoby se zrakovým postižením a metodické a didaktické postupy v edukačním procesu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Studium oboru v rámci kurzů celoživotního vzdělávání.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění požadavků přednášejícího. Aktivní účast na předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RUŽIČKOVÁ,V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: VUP.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (1998). Tyflopedie 1. Olomouc: VUP.
|