Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je poskytnutí informací z oblastí: - vymezení základních pojmů, - technické a jiné pomůcky, - pomůcky pro školní prostředí, - počítačové vybavení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Zaměření na možnosti využívání různých technických i netechnických pomůcek pro výuku prostorové orientace. využití pomůcek v předmětech jako je například zeměpis, tělesná výchova, které souvisí s výukou prostorové orientace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Účast na předmětech - speciální pedagogika osob se zrakovým postižením 1 a 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast na předmětu a splnění požadavků přednášejícího.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|