Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je samostatné plánování tras podle metodik a nácvik chůze dle naplánování trasy - hlídání ostatních účastníků tohoto programu CŽV.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je samostatné plánování tras podle metodik a nácvik chůze dle naplánování trasy (chystání, samostatný nácvik, vysvětlení, řízení žáka, vysvětlení hlavních pravidel, požadavky na náročnost, dohled na bezpečnost postiženého).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Seznámení se s teoretickými podklady, zvládnutí předmětu chůze s holí, průvodcovství.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
V tomto předmětu musí student zvládnout sám naplánovat trasu, tak aby odpovídala jak potřebám osoby se zrakovým postižením, tak také metodickým a teoretickým požadavkům. Je nutno samostatně trasu projít, naplánovat, zakreslit, sepsat, umět předat!
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
HAMERNÍKOVÁ, J. (1995). Stručný přehled učiva pro praktickou část výcviku asistentů prostorové orientace a. Praha: Společnost nevidomých a slabozrakých v České.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|