Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kramosilová Zuzana, PhDr.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je základní nácvik chůze s bílou holí v budovách, v klidném prostředí, trasy bez překážek, trasy s překážkami. Složitější trasy v rušnejším prostředí, přecházení ulic, jízda dopravními prostředky, vyhledávání cílů na krátkých a dlouhých trasách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je základní nácvik chůze s bílou holí v budovách, v klidném prostředí, trasy bez překážek, trasy s překážkami. Složitější trasy v rušnejším prostředí, přecházení ulic, jízda dopravními prostředky, vyhledávání cílů na krátkých a dlouhých trasách. Nácvik přechodů ze základního držení do tužkového a zpět. Chůze podél vodící linie bez překážek i s překážkami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětů USS/WOCH1, WOCH2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na předmětu
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
HAMERNÍKOVÁ, J. (1995). Stručný přehled učiva pro praktickou část výcviku asistentů prostorové orientace a. Praha: Společnost nevidomých a slabozrakých v České.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|