-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Nasswettr Martin, PhDr.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Popelka Jiří, PhDr.
-
Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
|
Cílem předmětu Etopedie 3 bude seznámení studentů s principy hodnocení a diagnostiky u osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom tradiční diagnostiky, tedy statické postupy, ale také na dynamické přístupy, které charakterizují potenciál jedince, zahrnují nejenom samotný diagnostický proces, ale v jeho rámci i intervenci a výstupem je obraz kognitivních, emocionálních, sociálních dispozic jedince, který obsahuje i popis jeho schopnosti učení. Budeme akcentovat diferenciálně diagnostické přístupy k problematice projevů rizikového, problémového chování a poruch chování nebo ADHD. Tematické okruhy: - Hodnocení a diagnostika projevů rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (v kontextu školy, školských poradenských zařízení atd.), možnosti statických přístupů. - Dynamický přístup při hodnocení a diagnostice dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Principy dynamické diagnostiky. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v podmínkách školského poradenského pracoviště. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v kontextu preventivně výchovné péče. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - psychická deprivace, základní psychické potřeby, resilience. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - emoční poruchy, např. separační úzkost, školní fobie, specifika dítěte s emoční poruchou v podmínkách školy a školského zařízení. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dítěte - disharmonický vývoj osobnosti a psychotický vývoj v dětském věku - specifika práce v podmínkách školy a školského zařízení. - Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů.
|