Předmět: Supervize ve speciální pedagogice 

« Zpět
Název předmětu Supervize ve speciální pedagogice 
Kód předmětu USS/USUZ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Schaferová Michaela, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je představit studentům teoretické a praktické informace o supervizi jako metodě podporující osobnostní růst a kompetentnost osob pracujících v pomáhajících profesích. Předmět bude mít praktický charakter, kdy studenti budou využívat teoretických vědomostí v modelových situacích tak, aby byli schopni využívat supervizi jako metodu seberozvoje a zvyšování profesionality. Aby byli schopni definovat zakázku a vybírat supervizory dle potřebných kritérií. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: KOPŘIVA, J. (2006). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. ISBN 80-7367-181-6. LAZAROVÁ, B. (2008). Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-169-0. ÚLEHLA, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-36-9. ZATLOUKAL, L., VÍTEK, P., VĚŽNÍK, M., ŽÁKOVSKÝ, D. (2019). Spoluvytváření změn: různé podoby přístupu zaměřeného na řešení v teorii, v praxi a ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5696-6. MÁTEL, A., SCHAVEL, M. (eds) (2019). Supervize (nejen) v sociální práci a sociálních službách. Praha: IZSV. ISBN 978-80-907489-0-3. HOZOVÁ, L. (2019). Supervize v profesi sociálního pracovníka. Zlín: Na dlani, o.p.s. ISBN 978-80-907407-1-6. HAWKINS, P., SHOHET, R. (2016). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0987-4. BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016). Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0940-9. POTMĚŠILOVÁ, P. (2014). Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4127-6. Doporučená literatura: BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016). Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0940-9. KOPŘIVA, J. (2006). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. ISBN 80-7367-181-6. MÁTEL, A., SCHAVEL, M. (eds) (2019). Supervize (nejen) v sociální práci a sociálních službách. Praha: IZSV. ISBN 978-80-907489-0-3.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní