Předmět: Strategie řízení třídy a dokumentace žáka se SVP

« Zpět
Název předmětu Strategie řízení třídy a dokumentace žáka se SVP
Kód předmětu USS/USTR
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vymětal Jiří, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je připravit studenty na pedagogický proces ve třídě, v níž se vzdělává žák/žáci s potřebou podpůrných opatření. Studenti se připraví i prakticky na řešení situací, které vyplývají z heterogenity třídy, z potřeby pedagogické diagnostiky a z nutnosti spolupráce s dalším pedagogem ve vyučovací jednotce. Zahrnuje tematické okruhy: - Identifikace potřeb podpůrných opatření ve stupni 1 (pedagogická diagnostika) - Příprava obsahu vzdělávání v závislosti na různorodosti možností jednotlivých žáků - Metody a formy práce zaměřené na individualizaci vzdělávání - Spolupráce s asistentem pedagoga - Tandemové vyučování - Komunikace s dalšími pedagogy o průběhu a hodnocení vzdělávání - Koheze kolektivu třídy, níž se vzdělává žák/žáci s potřebou SVP Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen posoudit efektivitu vzdělávání v heterogenní třídě a v rámci metodické podpory učitele jej informovat o efektivních postupech vedoucích k individualizaci vyučovacího procesu při respektování možností a schopností jednotlivých žáků. Povinná literatura: VLČKOVÁ, K., LOJDOVÁ, K., LUKAS, J., MAREŠ, J., ŠKARKOVÁ, L., KOHOUTEK, T., KVĚTON, P., JEŽEK, S. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9651-6. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-650-6. ARVAJCOVÁ, M., ŠTRBOVÁ, M. SELICKÁ, D. Učiteľ a žiak v školskom systéme cez prizmu čitateľskej gramotnosti. Praha: Verbum, 2020. ISBN 978-80-87800-79-9. JEDLIČKA, R., KOŤA, J., SLAVÍK, J. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1. Doporučená literatura: VACEK, P. Pedagogická psychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2017. ISBN 978-80-7435-684-1.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní