Název předmětu | Sociální služby |
---|---|
Kód předmětu | USS/USOS |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu dokáže student rozumět složitému komplexu sociálních služeb v ČR, jejich právnímu, organizačnímu, personálnímu rámci a způsobům jeho financování. Rozumí a zná postavení jednotlivých subjektů působících v sociálních službách (poskytovatel, uživatel, zřizovatel, orgán veřejné správy). Témata: - Pojem sociálních služeb - jako součásti veřejných služeb - Historie vzniku zákona o sociálních službách - nového pojetí sociálních služeb - Zákon o sociálních službách a organizace systému sociálních služeb - Základní zásady zákona a systému služeb - Okruh oprávněných osob - Příspěvek na péči - Oprávněná osoba - Kritéria posuzování - Povinnosti žadatele a pobiratele příspěvku - Oprávnění obce - Výše příspěvku - Základní životní potřeby a jejich zvládání - Řízení o dávce - PnP - Kontrola využívání příspěvku - Druhy sociálních služeb- obecné dělení - Jednotlivé druhy - základní charakteristika - Základní a fakultativní činnosti - srovnání pobytových, ambulantních a terénních služeb - Povinnosti poskytovatelů sociálních služeb - základní, Opatření omezující pohyb osob - Smlouva o poskytování sociální služby - Úhrada za sociální služby (péče, ubytování, strava) - Sociální pracovník a pracovník v sociálních službách, pedagogický pracovník - vzdělání, kvalifikace, místo v systému - Postavení MPSV a krajů v systému sociálních služeb - Komunitní plán a střednědobý plán v sociálních službách - Inspekce kvality v sociálních službách Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce.. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4. MATOUŠEK, O. Základy sociální práce, Praha, Portál 2012. ISBN 978-80-262-0211-0 Doporučená literatura: MATOUŠEK, O. a kol. Sociální služby. Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0041-3. KNAPPOVÁ, D. Telefonická krizová intervence. Praha: Remedium, 1997. ÚLEHLA, I. Učebnice metod sociální práce. Písek: Renesance, 1999.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - vychovatelství (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |