| Název předmětu | Základy psychopedie |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/UPSP |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
" Psychopedie jako vědní disciplína, její postavení v systému věd. " Psychopedická terminologie. " Klasifikace, etiologie a prevence. " Specifika osobnostní struktury jedince s mentálním postižením. " Psychopedická diagnostika. " Zásady přístupu k jedincům s mentálním postižením, specifika komunikace a podpory, struktura zařízení. " Edukační proces. " Profesní příprava. " Pracovní uplatnění osob s mentálním postižením.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Cílem předmětu Základy psychopedie nevýběrová je seznámit studenty s teoretickými základy oboru, objasnit psychopedickou terminologii, klasifikaci, etiologii, prevenci, specifika osobnosti jedince s mentálním postižením a přiblížit problematiku diagnostiky, edukace, profesní přípravy, pracovního uplatnění a strukturu jednotlivých zařízení. Témata: " Psychopedie jako vědní disciplína, její postavení v systému věd. " Psychopedická terminologie. " Klasifikace, etiologie a prevence. " Specifika osobnostní struktury jedince s mentálním postižením. " Psychopedická diagnostika. " Zásady přístupu k jedincům s mentálním postižením, specifika komunikace a podpory, struktura zařízení. " Edukační proces. " Profesní příprava. " Pracovní uplatnění osob s mentálním postižením.
Student se seznámí s teoretickými základy oboru, objasnit psychopedickou terminologii, klasifikaci, etiologii, prevenci, specifika osobnosti jedince s mentálním postižením a přiblížit problematiku diagnostiky, edukace, profesní přípravy, pracovního uplatnění a strukturu jednotlivých zařízení. Témata: " Psychopedie jako vědní disciplína, její postavení v systému věd. " Psychopedická terminologie. " Klasifikace, etiologie a prevence. " Specifika osobnostní struktury jedince s mentálním postižením. " Psychopedická diagnostika. " Zásady přístupu k jedincům s mentálním postižením, specifika komunikace a podpory, struktura zařízení. " Edukační proces. " Profesní příprava. " Pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozhovor, Písemný test
Min. 80% účast na výuce, úspěšná účast na ko. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |