Název předmětu | Poradenství SVP 5 (obl. sociálně-zdrav.) |
---|---|
Kód předmětu | USS/UPO5 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Tento předmět Poradenství je zaměřen na identifikaci zejména nezdravotních příčin, které zásadně ovlivňují kohezi třídního (školního) kolektivu a mohou tak mít zásadní přednášena problematiky poskytování léčebných úkonů (včetně podávání medikace) ve školství a problematika poradenství v oblasti poskytování vzdělávání a školských služeb v prostorách technicky a stavebně upravených. Tyto příčiny identifikují v míře 1. stupně PO vyučující i poradenští pracovníci školy (ŠPP) a zejména pak poradenští pracovníci ŠPZ (PPP a SPC). V rámci předmětu budou studenti seznámeni s nejčastěji využívanými reedukačními a kompenzačními mechanismy, které jsou součástí strategií vzdělávání těchto skupin žáků, se specifikami poradenského procesu, s právními normami upravujícími bezbariérovost škol a možnosti poskytování léčebných a zdravotních úkonů. Hlavně se však soustředí na podporu zdravého třídního klimatu. Hlavní skupiny žáků, u kterých dochází v oblasti motoriky k potřebě úprav vzdělávání, poradenství klientům i jejich školám a zákonným zástupcům: - Žáci s tělesným postižením - Žáci se závažným onemocněním - Žáci s tzv. sociálním znevýhodněním - Žáci s PAS, ADHD a mentálním postižením - Žáci s psychiatrickým onemocněním - Žáci se smyslovým postižením
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |