Název předmětu | Poradenství SVP 4 (oblast motoriky) |
---|---|
Kód předmětu | USS/UPO4 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Tento předmět Poradenství je zaměřen na identifikaci zdravotních příčin, které se promítají do takových poruch motoriky a pohybového aparátu, které ve svém důsledku ohrožují školní úspěšnost žáka a jsou tak důvodem k nastavení podpůrných opatření. Tyto příčiny identifikují v míře 1. stupně PO vyučující i poradenští pracovníci školy (ŠPP) a zejména pak poradenští pracovníci ŠPZ (PPP a SPC). V rámci předmětu budou studenti seznámeni s nejčastěji využívanými reedukačními a kompenzačními mechanismy, které jsou součástí strategií vzdělávání těchto skupin žáků, se specifikami poradenského procesu, s potřebou redukce některých očekávaných výstupů v závislosti na stupni a druhu postižení(včetně jejich hodnocení), na využití kompenzačních pomůcek ve vzdělávání výstupy a na poradenství zaměřené na podporu třídního klimatu ve třídě, v níž je vzděláván žák s postižením pohybového aparátu nebo s takovým onemocněním, které má dopad jeho vzdělávání. Hlavní skupiny žáků, u kterých dochází v oblasti motoriky k potřebě úprav vzdělávání, poradenství klientům i jejich školám a zákonným zástupcům: - Žáci s tělesným postižením - Žáci se vzácným onemocněním - Žáci se chronickým onemocněním - Žáci s infaustnímonemocněním
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |