Název předmětu | Poradenství SVP 1 (oblast kognitivní) |
---|---|
Kód předmětu | USS/UPO1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Tento předmět Poradenství je zaměřen na identifikaci příčin (zdravotních i nezdravotních), které se promítají do školní neúspěšnosti jsou tak důvodem k nastavení podpůrných opatření. Tyto příčiny identifikují v míře 1. stupně PO vyučující i poradenští pracovníci školy (ŠPP) a zejména pak poradenští pracovníci ŠPZ (PPP a SPC). V rámci předmětu budou studenti seznámeni s nejčastěji využívanými reedukačními a kompenzačními mechanismy, které jsou součástí strategií vzdělávání těchto skupin žáků, se specifikami poradenského procesu, s možnostmi redukovat těmto žákům obsah vzdělávání a očekávané výstupy a na poradenství zaměřené na podporu třídního klimatu ve třídě, v níž je umístěn žák s odlišným obsahem vzdělávání. Zvláštní pozornost bude věnována hodnocení výsledků vzdělávání těchto žáků. Hlavní skupiny žáků, u kterých dochází v oblasti kognitivní k potřebě úprav vzdělávání, poradenství klientům i jejich školám a zákonným zástupcům: - Žáci s mentálním postižením a s oslabením kognitivního výkonu - Žáci s neurovývojovými poruchami (PAS, ADHD, vývojová dysfázie) - Žáci s psychiatrickým onemocněním - Žáci z odlišného sociokulturního prostředí - Žáci s odlišným mateřským jazykem
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |