|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Němeček Pavel, Ing.
-
Hájková Petra, Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Posláním předmětu je poskytnou studentům odborné znalosti nutné pro porozumění ekonomickým jevům a fungování tržní ekonomiky zjm. ve vztahu k provozu výchovných, vzdělávacích a sociálních institucí státního i nestátního sektoru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Studenti se seznámí s pojetím fundraisingu. Předmět bude koncipován více prakticky, aby studenti mohli své dovednosti a zkušenosti využít ve prospěch svého profesního růstu i růstu organizace. Témata: " základy fundraisingu, " fundraising v neziskových organizacích, státních organizacích. " vymezení role fundraisora, " získávání lidských zdrojů. " příprava projektů a psaní žádostí o grant, včetně strukturálních fondů, " základy marketingu pro neziskovky, " individuální fundraising, " dárci (individuální, firemní, stát, nadace, EU, jiné zdroje), " plánování fundraisingu, " práce se strategickým modelem G.I.V.E.S., " základy Public Relations organizací, aj.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
JEDLIČKA, R. - KLÍMA, P. - KOŤA, J. - NĚMEC, J. - PILAŘ, J. (2004). Děti a mládež v obtížných životných situacích. Nové pohledy na problematiku životných krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí.. Praha: Themis.
-
Poláčková, Z. (2005). Fundraisingové aktivity.. Praha: Portál.
-
Šedivý, M., Medlíková, O. (2009). Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada.
|