Předmět: Facilitační a stimulační techniky 1

« Zpět
Název předmětu Facilitační a stimulační techniky 1
Kód předmětu USS/UFA1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem semináře budou informace o facilitačních a stimulačních technikách pro osoby se zdravotním postižením ve smyslu zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění, který za osoby se zdravotním postižením považuje osoby s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, s narušenou komunikační schopností, osoby s kombinovaným postižením, autismem a vývojovými poruchami učení a chování. Plánovaná výuka bude zaměřena na Preterapii, Snoezelen, Míčkování, Bazální stimulaci, Myofunkční terapii, Orofaciální regulační terapii, Bobath koncept, Vojtovu metodu a Synergickou reflexní terapii.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Obsahem semináře budou informace o facilitačních a stimulačních technikách pro osoby se zdravotním postižením ve smyslu zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění, který za osoby se zdravotním postižením považuje osoby s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, s narušenou komunikační schopností, osoby s kombinovaným postižením, autismem a vývojovými poruchami učení a chování. Plánovaná výuka bude zaměřena na Preterapii, Snoezelen, Míčkování, Bazální stimulaci, Myofunkční terapii, Orofaciální regulační terapii, Bobath koncept, Vojtovu metodu a Synergickou reflexní terapii.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • BENDOVÁ, P. (2006). Komprehenzivní rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.. Olomouc: VUP.
  • Friedlová. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada publishing.
  • Ludíková, L. (2005). Kombinované vady.. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní