|
Vyučující
|
-
Vachalová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání znalostí a dovedností ve čtení a psaní Braillova písma.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s bodovým písmem pro nevidomé, a to jak na úrovni teoretických znalostí (historické souvislosti vývoje písma pro nevidomé, základní princip Braillova písma, zásady pro přepis textů do bodového písma, česká znaková sada Braillova písma, adaptace na cizí jazyky, specifické zápisy v Braillově písmu), tak zejména v podobě praktické dovednosti číst a psát Braillovo písmo, která je požadována pro absolvování předmětu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Aktivita ve výuce. Závěrečné ověření dovednosti číst a psát Braillovo písmo.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D. (2011). Rozvoj hapticko-taktilního vnímání osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Smýkal, J. (1986). Vznik a vývoj písma pro nevidomé.. Praha.
|