Předmět: Tflopedie 4

« Zpět
Název předmětu Tflopedie 4
Kód předmětu USS/TTY4
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět obsahově navazuje na USS/TTY3. Tyflodidaktika - specifika výchovně vzdělávacího procesu u jednotlivých kategorií osob se zrakovým postižením, andragogika, tyflotechnika.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět obsahově navazuje na USS/TTY3. Tyflodidaktika - specifika výchovně vzdělávacího procesu u jednotlivých kategorií osob se zrakovým postižením, andragogika, tyflotechnika.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
Splnění předchozích podmiňujících předmětů.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
  • Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v dospělém a seniorském věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Schindlerová, O. (2007). Na ruce si nevidím: praktické dovednosti pro život se zrakovým postižením. Praha: Okamžik, komunitní centrum sociálních a kulturních služeb pro nevidomé.
  • Wiener, P. (2006). Praktická výchova zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní