Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s e zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy Braillovo písmo (čtení, psaní). Směřování dítěte k dalšímu vzdělávání.ma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cíl - Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s e zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy Braillovo písmo (čtení, psaní). Směřování dítěte k dalšímu vzdělávání.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Absolvování USS/TTY1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Keblová, A. (1999). Hmat u zrakově postižených.. Praha : Septima.
-
Keblová, A. (1999). Kompenzační pomůcky : pro zrakově postižené žáky ZŠ.. Praha : Septima.
-
SMÝKAL, J. (1986). Výchova nevidomého dítěte předškolního věku. Praha: ÜV SI v ČSR.
|