Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska , terminologii a metodologii arteterapie. Metodická část je zaměřena na možnosti praktického využití technik dramaterapie, arteterapie v užším slova smyslu, muzikoterapie, biblioterapie a teatroterapie, zejména při práci s mentálně postiženými jedinci, autistickými jedinci a dětmi s LMD a specifickými vývojovými poruchami učení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska , terminologii a metodologii arteterapie. Metodická část je zaměřena na možnosti praktického využití technik dramaterapie, arteterapie v užším slova smyslu, muzikoterapie, biblioterapie a teatroterapie, zejména při práci s mentálně postiženými jedinci, autistickými jedinci a dětmi s LMD a specifickými vývojovými poruchami učení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MULLER,O. A KOL. (2005). Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc:VUP.
-
VALENTA, M. (2003). Dramaterapeutické projektování. Olomouc: UP.
-
VALENTA, M. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: UP.
|