Předmět: Surdopedie 5

« Zpět
Název předmětu Surdopedie 5
Kód předmětu USS/TSU5
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Náplní výukového předmětu je obsah mluvní produkce v lexikálně sémontické rovině, specifika slovní zásoby sluchově postiženého, využívání vizuálně motorických systémů u jednosluchých konverzačních situacích.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Náplní výukového předmětu je obsah mluvní produkce v lexikálně sémontické rovině, specifika slovní zásoby sluchově postiženého, využívání vizuálně motorických systémů u jednosluchých konverzačních situacích.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Homoláč, J. (1999). Komunikace neslyšících.. Praha.
  • Komorná, M. (2008). Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha : Česká komora tlumočníků znakového jazyka.
  • Nebeská, I. (1992). Úvod do psycholingvistiky. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní