Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - practice of articulation of the vowels and consonants.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - practice of articulation of the vowels and consonants.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester
|
Recommended literature
|
-
KOMORNÁ, M. (2008). Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce.. Praha.
-
KRAHULCOVÁ, B. (2002). Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
Potměšil, M. (2012). Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Potměšil, M. (2012). Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Potměšil, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
STRNADOVÁ, V. (2008). Specifické neverbální projevy neslyšících lidí. Praha.
|