Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Nápní výukového předmětu jsou specifika audioorálního a bilingválního přístupu ke vzdělávání sluchově postižených, praktický nácvik vizuálně motorických komunikačních systémů sluchově postižených a nácvik prstové abecedy (jednoruční a obouruční).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Nápní výukového předmětu jsou specifika audioorálního a bilingválního přístupu ke vzdělávání sluchově postižených, praktický nácvik vizuálně motorických komunikačních systémů sluchově postižených. V rámci výuky předmětu studenti používají jako zdroj informací o znacích českého znakového jazyka on-line slovník českého znakového jazyka (dostupný na http://znaky.zcu.cz), vytvořený v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/07.0189 "Potlačení jazykové bariéry sluchově postižených studentů prostřednictvím automatického zpracování jazyka".
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
EVANS, L. (2001). Totální komunikace. Struktura a strategie. Hradec Králové:Pedagogické centrum.
-
KNÁPEK, M. POTMĚŠIL. Analýza komunikačního chování.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (2003). Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
|