Název předmětu | Surdopedie 4 s intervencí |
---|---|
Kód předmětu | USS/TSR4 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci žáků se sluchovým postižením. Připravit studenty na efektivní realizaci speciálněpedagogického poradenství, umožnit vytvoření požadovaných kompetencí v takovém rozsahu, aby byl absolvent schopen poskytovat speciálněpedagogické, poradenské a intervenční služby žákům se sluchovým postižením, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic žáků se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního audioorálního dorozumívacího systému, který umožní žákovi se sluchovým postižením získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: - Specifika kurikula žáků se sluchovým postižením ve speciálních a integrovaných podmínkách. - Vytváření klíčových kompetencí žáků se sluchovým postižením v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. - Předpoklady vytváření komunikačních kompetencí žáků se sluchovým postižením. - Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. - Psycholingvistické a sociolingvistické aspekty komunikace žáků se sluchovým postižením. - Charakteristické rysy mluvní produkce žáků se sluchovým postižením. - Surdopedická intervence zaměřená na rozvoj sluchové percepce - Specifika surdopedického poradenství ve školním věku u žáků se sluchovým postižením - Uvědomění jazyka a jazyková akvizice I. - Společenství osob se SP ve většinové společnosti - Osobnost žáka, žák v osobnostním pojetí. - Rizikové projevy v chování dětí se SP - Diagnostika školní připravenosti u dětí se SP - Rodina jako suportivní element dětského vývoje.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |