Předmět: Surdopedie 3 s diagnostikou

« Zpět
Název předmětu Surdopedie 3 s diagnostikou
Kód předmětu USS/TSR3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci žáků se sluchovým postižením. Seznámit studenty se specifickými postupy, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic žáků se sluchovým postižením ve výchovných a vzdělávacích zařízeních pro sluchově postižené a v podmínkách integrace. Obsahem předmětu je získání souboru poznatků a dovedností ze surdopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti žáků se sluchovým postižením, seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního vizuálněmotorického dorozumívacího systému, který umožní žákovi se sluchovým postižením získat náležité klíčové kompetence. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: - specifika procedurální stránky posuzování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se sluchovým postižením - diagnostické domény, nástroje surdopedické diagnostiky - kompetence pro realizaci diferenciální diagnostiky u žáků se sluchovým postižením - vytváření klíčových kompetencí žáků v kontextu druhu a stupně sluchového postižení - postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - vizuálněmotorické komunikační systémy - znakové jazyky ve vzdělávání - specifika rozvoje zrakové percepce žáků se sluchovým postižením

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní