Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Speciálněpedagogický seminář je primárně zaměřen na zvyšování organizačních a prezentačních schopností studentů oboru speciální pedagogika. V rámci předmětu se budou studenti prakticky učit organizovat semináře, přednášky, diskuse, workshopy, pracovní dílny, prožitková cvičení apod. K udělení zápočtu budou studenti muset splnit v malých skupinkách jeden ze dvou praktických úkolů: Buď mohou v rámci semináře vytvořit vlastní vystoupení v rozsahu 1,5 hod. na odborné téma, kterým se dlouhodoběji zabývají a mají s ním i praktické zkušenosti, nebo mohou prezentovat např. netradiční metody práce, se kterými mají zkušenosti z praxe apod., nebo mohou sami oslovit odborníky z oblasti pomáhajících profesí. Součástí zápočtového úkolu studentů bude danou akci celou zorganizovat, tzn. vytvořit propagaci na tuto akci (vytvořit informační letáky, program dané akce, prezentovat anotace na webových stránkách apod.), postarat se o samotnou realizaci seminářů (vytvořit doprovodné informační materiály pro účastníky, evaluační formuláře, zajistit prostory apod.), zajistit výstupy seminářů (prezentace závěrů na webových stánkách, v tisku) a hodnocení dané akce (zpracování výsledků evaluačních formulářů). Účastníky realizovaných akcí budou nejen studenti daného předmětu, ale i zájemci z řad ostatních studentů a veřejnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Speciálněpedagogický seminář je primárně zaměřen na zvyšování organizačních a prezentačních schopností studentů oboru speciální pedagogika. V rámci předmětu se budou studenti prakticky učit organizovat semináře, přednášky, diskuse, workshopy, pracovní dílny, prožitková cvičení apod. K udělení zápočtu budou studenti muset splnit v malých skupinkách jeden ze dvou praktických úkolů: Buď mohou v rámci semináře vytvořit vlastní vystoupení v rozsahu 1,5 hod. na odborné téma, kterým se dlouhodoběji zabývají a mají s ním i praktické zkušenosti, nebo mohou prezentovat např. netradiční metody práce, se kterými mají zkušenosti z praxe apod., nebo mohou sami oslovit odborníky z oblasti pomáhajících profesí. Součástí zápočtového úkolu studentů bude danou akci celou zorganizovat, tzn. vytvořit propagaci na tuto akci (vytvořit informační letáky, program dané akce, prezentovat anotace na webových stránkách apod.), postarat se o samotnou realizaci seminářů (vytvořit doprovodné informační materiály pro účastníky, evaluační formuláře, zajistit prostory apod.), zajistit výstupy seminářů (prezentace závěrů na webových stánkách, v tisku) a hodnocení dané akce (zpracování výsledků evaluačních formulářů). Účastníky realizovaných akcí budou nejen studenti daného předmětu, ale i zájemci z řad ostatních studentů a veřejnosti.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
-
MULLER, O. a kol. (2004). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.. Olomouc: UP.
-
MULLER,O. A KOL. (2005). Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc:VUP.
|