Předmět: Specifické poruchy učení 2

« Zpět
Název předmětu Specifické poruchy učení 2
Kód předmětu USS/TSP2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
" Diagnostika SVPU v České republice. Význam diagnostiky SVPU z legislativního hlediska. Základní vymezení kompetencí v oblasti diagnostiky SVPU v České republice (poradenská síť). Diagnostické materiály, jejich dostupnost a spolehlivost. Pozitiva a negativa komplexního charakteru diagnostiky SVPU. Charakteristika základních diagnostických materiálů (testové baterie Psychodiagnostiky Brno a další). " Struktura diagnostiky a diferenciální diagnostika v oblasti specifické vývojové poruchy čtení. Základní diagnostické techniky a pomůcky. " Přehled základních intervenčních postupů v rámci korekce specifických vývojových poruch čtení. Základní intervenční pomůcky pro intervenci. " Přehled základní diagnostických postupů a diferenciální diagnostiky v oblasti specifické vývojové poruchy počítání. Základní diagnostické pomůcky. " Základní intervenční postupy v oblasti korekce specifické vývojové poruchy čtení. Základní pomůcky a materiály pro korekci dyskalkulií. " Diagnostika v oblasti specifické vývojové poruchy psaní a pravopisu. Základní pomůcky pro diagnostiku. " Základní intervenční postupy při korekci specifické vývojové poruchy psaní a pravopisu. Specifika hodnocení. " Možnosti diagnostiky a specifické postupy v oblasti dyspinxie, dyspraxie a dysmuzie. " Základní oblasti metodiky ovlivňování dílčích funkcí v souvislosti se specifickými vývojovými poruchami učení. " Využití multimédií a softwarových programů k diagnostice a intervenci v oblasti specifických vývojových poruch učení. " Organizace péče o osoby se specifickými vývojovými poruchami učení. Hodnocení a klasifikace osob se specifickými vývojovými poruchami učení. " Legislativní zakotvení, alternativní metody hodnocení a klasifikace. Vztah posuzování výkonu osoby se specifickými vývojovými poruchami učení k diagnóze. " Legislativní rámec v oblasti organizace péče o osoby se specifickými vývojovými poruchami učení v resortu školství, specifika integrace osob se specifickými vývojovými poruchami učení, individuální vzdělávací plán. " Odborné společnosti a sdružení zabývající se specifickými vývojovými poruchami učení. Odborná pracoviště.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní